Wednesday, June 1, 2011

:: URTICARIA :;


hangpa pnh dgr URTICARIA?..aku pun firstime dgr dari mulut dr. Tan Cheng Leng..tapi kalo gegata,..atau kelopak garam memang biasa dgr..dlu masa kecik..org2 tua kata kena ludah hantu.sebab ank buah aku..ibu dia..pun slalu kena.La ni..aku pulak kena..hadoi..rupanya penyakit ni mmg susah nk hilang.
Jumaat lepas 20hbMei aku dah start gatal2..lepastu naik bintik2 mcm gigit nyamuk..kadang2 jadi mcm2 bentuk habaq hang.panjang2 pulak tu...Ingtkan gatal2 biasa je..tengok2 berlarutan sampai ke harini 1hbJun..Tapi semalam bru aku jmpa dktor sebab tk tahan sgt.
Memang tk boleh nk tido..panas pun tk boleh..sejuk sgt pun tk boleh..makan pun kena mcm org dlm pantang.seksa nye lah buat org yg suka makan mcm aku ni..huhu
So..sesapa yg ada penyakit ni..gerenti perasaannye sama mcm aku.Nak makan pun mcm dh tkda mood ( boleh kurus skit kan )..pastu nk pegi mana2 pun dh malas..asyik tergaru2 je..nak2 pulak kena kat muka..abis merah2+bengkak muka..sampai ank buah aku nama addin tu bagi PISAU la suruh garu.Ha.Ha. ( tk lawak okeh? )
Tapi tadi search google..jumpa blog AKAK ni,,tenkiu akak blog..satg trus nk p beli cologne..<- sebab sapu ubat n mam tablet pil pun tk bkesan...HARUS CUBA!

No comments:

Post a Comment

Tugasan 3 : Blog Peribadi

Assalamualaikum. Dah enam tahun blog ni bergari..hehe. Buat masa sekarang saya masih bekerja di RISDA Taiping dan juga sebagai seorang ibu...