Thursday, May 26, 2011

:: Adik oh Adik ::

Hola everibodi...
Pagi semalam macam biasa OTW p tpt keja dgr radio ERA dlm kreta..kelakar pulak topik "orang yang paling bersih anda jumpa "..teringat pulak kt anak buah aku nama Addin.tapi nk org panggil dia je adik je.- ngade2 lebih.Pembersih ke..cerewet ke,..aku pun tk tau...meh aku cita pangai dia... :-

1. masa tadika..sebelum p skolah..dia akan pastikan bibik iron duit blanja dia RM1..dia tk suka dia tu 'komot2'...kmudian,,duit tu hendaklah d lipat DUA SAHAJA..

2. Dia akan pastikan kasut skolah yang zipzap2 tu ditarik sama je...tkde lebih2 punya zipzap2 tu.

3. Tali pinggang pun mcmtu..tali pinggang msti tali yg hujung tu tkde tkeluar byk..

4. cawan? dia msti tnya.. " cawan ni basuh dlu tk tadi?" - sampai ibu dia segan nk bwk p jalan umah org.ATAU..dia sndri akan basuh cawan tu sblum pakai..lap kt tpt yg nk minum tu bersih2...ATAU...kt umh dia...dia minum pakai POT BERAS sbb dia tau pot beras tu je tkde org buat minum.- pelik ok?

5. dia takkan pegi mana2 kedai klo dia ternampak ada lipas ke..tikus ke..or kedai tu kotor skit.nak muntah katanya.

6. ni lagi pelik.dia tk suka korang share sudu ke..air ke..time dia tgh ngap..dia tkkan makan or sentuh lg air or makanan tu..ada la 1 hari tu aku kenakan dia.Dia tgh minum aku ckp aku nak skit..dia pun serba salah kot ngn aku nk bagi ke tak..sbb jarang jumpa.Pastu dia bg jugak.aku pun minum......(dlm hati mmg tk sbo nk kenakan dia ni)..pastu dia tnya..."makteh..makteh minum td yang blah mana..." - dekat mug tu..aku ckp.." ala...makteh lupa lah yg blah mana..." hahahaha...terus dia buang air tu...hadoi...adik...adik...

7. kat skolah...cikgu kata..dia la yg paling lambat klo tulis..nak tengok tulisan dia..tu dia aih...tulis satu...satu...punya cermat..so jadi lambat.hehe...

8. dia jugak tak berapa suka nk join2 orang sangat.tak tau lah dia rasa mcmna bila ramai2 org tu..rimas kot.

9. ada banyak lagi....tp aku sndri dh lupa...nanti klo aku ingat aku sambung lg....Adik..adik...hehehe...

No comments:

Post a Comment

Tugasan 3 : Blog Peribadi

Assalamualaikum. Dah enam tahun blog ni bergari..hehe. Buat masa sekarang saya masih bekerja di RISDA Taiping dan juga sebagai seorang ibu...