Tuesday, March 30, 2010

::Romantiknya Rumahtangga Rasulullah S.A.W::

ni copy and paste je..minggu lepas aku kena buat public speaking kat opis...stiap mgu ari isnin misti sOrang2 kena buat pengucapan awam..so aku amik tajuk ni..memang meriah satu bilik gerakan..hehe..lepas public speaking tu tak abis2 pakcik2 tu suh aku potong kuku diorg..:P

Facebook emoticon smilie emote for a love heart!Romantiknya Rumahtangga Rasulullah S.A.WFacebook emoticon smilie emote for a love heart!
1. Rasulullah telah memberi cincin kepada setiap isteri-isteri baginda.Kerana setiap kali baginda berkumpul dengan isteri-isteri baginda,isteri-isteri baginda akan bertanya siapa yang baginda paling sayangi,oleh itu baginda memberi cincin kepada isteri-isteri baginda.Dan apabila berkumpul,mereka bertanya kepada baginda siapa yang paling disayangi?
Dan baginda akan menjawab,siapa yang mendapat cincin yang paling di sayangi…dan isteri-isteri baginda yang memiliki cincin tersebut akan merasa disayangi.Jadi tiada salah faham atau cemburu antara mereka.

2. Baginda berpegang tangan dengan isterinya.Baginda telah bersabda: “apabila pasangan suami isteri berpegang tangan,dosa-dosa akan keluar dari celah-celah tangan jari mereka”..Oleh itu para suami sentiasalah pegang tangan isteri..(tapi bukan girlfriend ye..HARAM..)
Baginda memotong kuku tangan isteri baginda sendiri.Zaman sekarang ni susah nak cari, isteri potong kuku suami je adalah..cubala plak suami yang potong kuku isteri..untuk lebih eratkan kasih sayang..

3. Baginda mandi junub bersama isteri untuk eratkan kasih sayang baginda dengan isterinya…

4. Baginda mengajak isteri baginda pergi bermusafir..

5.Baginda saling tolong menolong dalam membuat pekerjaan rumah..kan bagus ramai lelaki begini..

Facebook chat emote for happy eyes!RENUNG~RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMALFacebook chat emote for happy eyes!

No comments:

Post a Comment

Tugasan 3 : Blog Peribadi

Assalamualaikum. Dah enam tahun blog ni bergari..hehe. Buat masa sekarang saya masih bekerja di RISDA Taiping dan juga sebagai seorang ibu...